Opprett ny konto | Logg inn | Valuta: NOK |Nettsidekart
Her er du: ForsideSpørsmål & Svar
Spørsmål & Svar

Vi får naturligvis en del spørsmål til bruken av SilkeMotor produktene som vi gjerne svarer på her.

 

1. Finnes det ingen ulemper med bruk av SilkeMotor produkter ?

Nei, sålangt som vi kan se etter 1 års bruk finner vi egentlig ingen negative sider med et lite unntak, motoren kan bruke litt lenger tid på å bli varm på vinteren og det skyldes jo at den mekaniske friksjonen er redusert, men dette er jo også de positive sider da den reduserte friksjonen nå kommer ut som mer effekt og mindre drivstoff forbruk.

2. Kan jeg gjøre det selv ?

Ja, dette er så enkelt at de aller fleste kan gjøre det selv.

SilkeMotor oljen kan hvem som helst fylle på, se bare til at du ikke overfyller, du bør ha 3-4 mm. med plass opptil toppstreken på pejlepinnen.

SpareMagnetene kan tidvis være en utfordring da nye motorer nå har blitt svært kompakte, her kan det være lurt å spørre sin lokale mekaniker om råd.

Dieseltilsettingen påfylles enkelt ved hver tanking og bør blandes i forhold 1 del tilsetting med 1000 deler (50ml. pr. 50 liter drivstoff) diesel på vinteren og gjerne 1 del tilsetting på 2000 deler (25ml. pr. 50 liter drivstoff) diesel på sommeren.

Motorrens Bensin, flaskens innhold deles i 2 deler på 2 tanker og renser effektivt motoren for alle oppspartes avleiringer. 

3. Endrer SilkeMotor på oljens egenskaper ?

Nei det gjør den ikke. Og årsaken til dette er at oljen nå rett og slett bare er en "transportør" av Boron CLS partikler rundt i motoren.

4. Hva gjør SilkeMotor egentlig inne i motoren som gir så stor effekt ?

Nå snakker vi kjemi og fysiologi ned på Nano nivå. SilkeMotor har flere oppgaver å utføre: 

Først renser den motoren for ALLE oppsparte karbonavlieringer som er et resultat av forbrenningen i motoren. Dette betyr i praksis at motoren hele tiden vil se ut som om den er helt ny da partikler fra forbrenningen ikke lenger finner noe feste på metallet.

Når så motoren er helt ren begynner Boron CLS partiklene å feste seg til metallet rent fysisk, slik at de bygger en legering på metallet som til slut blir på 85% av hardheten til en Diamant.

Boron partiklene har også den egenskap at de kan "fylle igjen" mindre slitasje sprekker i metallet fra tidligere bruk, slik at motorens opprinnelige kompresjon gjenopprettes.

Når legeringen er ferdig etter ca. 3.000 km., (eller ca. 50 timer i en maskin) vil dette resultere i at antall metall partikler som slites av sylinderveggene & stemplet, veivakselen og kamaksler blir redusert med mellom 70-92% hvilket i praksis betyr at det ikke lenger er noe særlig mekanisk slitasje i det hele tatt. Det som jo virkelig sliter ned en motor er alle metall partiklene i oljen som nesten kan sammenlignes med "roterende stålbørster" og det er nettopp her SilkeMotor gjør en kjempe innsats med å få vekk dette.

Fabrikken estimerer at alle behandlede motorer bør kunne gå 2-3 ganger lenger før det trengs hovedoverhaling, kanskje endog enda lenger.

5. Hva med bilens Garanti ?

Det er velkjent at forhandlere og verksteder "gjør seg vanskelige" når de ikke kjenner produktet.

Det kan da tidvis være fornuftig å være litt skeptisk, på generelt grunnlag, inntil man lærer mer om nye produkter. Men for SilkeMotor sin del er dokumentasjonen så solid at det er hevet over enhver rimelig tvil, at disse gjør en god innsats. Vi har over 300 positive tester og rapporter fra flere steder rundt i verden som alle sier det samme, produktene har egenskaper langt ut over det som er vanlig.

En annen årsak til at visse bilmerker er ekstra skeptiske er nok det faktum at de ikke ønsker at du behandler bilens motor med noe som de ikke tjener penger på !? Eller at de helst ikke ser at du behandler din bil med et produkt som resulterer i at du rett og slett er mindre utsatt for unødvendige reperasjoner !?

6. Har SilkeMotor produktene noe med Teflon (PTFE) eller Klorinerte Parafiner å gjøre ?

Nei absolutt intet. Teflon er et "gammelt" produkt som baserer seg på små plastik partikler som tidvis kan gi bedre smøring, men, brukt over tid kan de begynne å klumpe seg og "suge til seg" nettopp metall partiklene i oljen og dermed utsette motoren for mer slitasje og ikke mindre. Vi kjenner til motor havarier etter bruk av Teflon produkter, også her i Norge.

Klorinerte Parafiner er for så vidt et nyere produkt som forsøker å gi bedre smøring med (ionisering ?) av oljen slik at den bedre kan feste seg i motoren. Ulempen med disse Klorinerte Parafinene er at flere av dem er farlig for både mennesker og miljø og flere av dem står på SFT sin STOPP liste over mulig kreftfremkallende produkter.    

7. Har SilkeMotor ingen giftige kjemikalier i seg ?

Nei, produktene er giftfrie og miljøvennlige og nedbrytes på vanlig måte i naturen på samme måte som nedfalt løv fra et tre. Boron partiklene er dessuten et natursalt som allerede finnes i nettopp naturen.

8. Hvorfor selges ikke SilkeMotor på alle bensinstasjoner ?

Ja, hvorfor ikke... vi har da forsøkt med litt kontakt inn i dette markedet men det er liksom ikke helt noen "tenning" å finne der ??

Det kan jo rett og slett være så enkelt at man ikke akkurat ser seg tjent med å selge et produkt som resulterer i at de selger mindre drivstoff selvom det gagner miljøet på en svært positiv måte. Stasjonsforhandleren kan vel oppleve å ha "skudt seg i benet" om de selger disse produktene, selvom de jo tross alt ville få fortjeneste på dette salget. 

Vi skulle gjerne ha flere forhandler rundt om i Norge, så kjenner du noen som kan være en kandidat, så ta gjerne kontakt med oss, på forhånd takk.

9. Er det lønsomt for meg som kunde å bruke SilkeMotor ?

Ja, det må vi si, du vil normalt få din investering tilbake 5-15 ganger og kanskje att på til unngå en eller flere unødvendige servicer som kan koste deg mange tusenlapper.

10. Hvor lenge varer en behandling ?

En SilkeMotor motor behandling varer normalt i 150.000 km. da Boron partiklene i overflatelegeringen er delvis selvfornyende, slik at de nesten ikke slites på selv etter ekstrem lang tid. Dette er helt unikt i verdens sammenheng og denne teknologien er naturligvis patentert. 

11. Er det nå helt trygd å bruke SilkeMotor ?

Absolutt, siden produktet så dagens lys i 1991 har det til dato ikke vært rapportert om en eneste skade som følge av bruken av SilkeMotor. Dette har vi for ordensskyld dobbeltsjekket med Forbruker Departementet i USA. De har ikke meldt om noen skader som følge av disse produktene og det er svært betryggende for både deg som kunde og oss som leverandør.

Ellers kan vi nevne at både produsenten og vi som importør har et produktansvar for disse produktene. Produsenten er ansvarlig for opptil 2,5 mill USD. og vi er ansvarlig for skader opptil kr. 10 mill. Det bør vel dekke de aller fleste biler eller hva ?

Er det ennå noen spørsmål du ikke har fått svar på her, så tar du enkelt kontakt med oss på: Tlf.: 22 25 32 00 eller på e-post: mail@lloyd.no

Vi gleder oss til å få deg som kunde.

 





Telefon:
22 25 32 00

E-post:
mail@lloyd.no

Klikk her for mer info
Google oversetter
SpareMagnet Mini 4 stk. Sett
Pris: 795,00 NOK
995,- NOK

SilkeMotor Sparemagnet Mini 4stk. sett anbefales til 4 sylindret Dieselmotorer...